На 14 април 2022 г. в 10:30 ч. в Интер Експо Център, бул. „Цариградско шосе“ №147, София за четвърти пореден път ще бъде открит форумът „Отговорни производители“, организиран от списание“Мениджър“.
Сдружение “Храни и напитки България“ е партньор на събитието. Яна Иванова, изпълнителен директор на сдружение “Храни и напитки България“ , ще участва в панел “Иновации по време на криза“.
Производителите на храни и напитки, FMCG и Retail компаниите са едни от най-силно засегнатите от инфлацията, нарушените доставки и новите регулации на ЕС. Чрез иновации и добри практики те се справят с турбулентните реалности и постигат стабилен растеж. По време на форума производители, търговци и браншови организации ще споделят своя опит.
ПРОГРАМА:
10:00 - 10:30 Регистрация на присъстващите гости
10:30 - 10:40 Откриване
10:40 - 11:30 ПАНЕЛ I: Българските производители – бягане с препятствия.
- Високите нива на инфлацията и справянето с увеличението в цените на суровини, материали, горива и енергийни ресурси.
- Справянето с доставките. Проблеми- покачване на цените на материалите, услугите, транспорт и проблеми с логистиката и човешкия фактор.
- Опазването на здравето на служителите. Непрекъснатост на бизнеса.
- Държавната политика в подкрепа на местните производители. Ефектите от протекционистичните политики.
Откриваща презентация: доц. Огнян Боюклиев, Институт за икономически изследвания към БАН
Тема: Икономически сценарии за сектор “Храни” до края на 2022 г.
Участници:
- Корнелия Нинова, заместник министър-председател по икономиката и индустрията и министър на икономиката и индустрията (изпратена покана)
- д-р Момчил Неков, заместник - министър на земеделието
- Костадин Костадинов, председател на УС на Националната асоциация на зърнопроизводителите
- Карамфила Гюрова, член на Българска асоциация на производителите на оранжерийна продукция
- доц. Огнян Боюклиев, Институт за икономически изследвания към БАН
11:30 - 11:40 КАФЕ ПАУЗА
11:40 - 12:30 ПАНЕЛ II: Нови потребителски нагласи.
- Как промяната на потребностите влияе на производителите и търговските вериги? Ролята на маркетинга за формирането на потребителските вкусове и поведение.
- Качеството на продуктите.
- Биопроизводството.
- Производство без излишество.
Откриваща презентация: Юлия Григорова, Head of Client Services в Нилсен Адмосфер България
Тема: Изследване на промените в потребителските нагласи.
Участници:
- д-р Галя Викьова, заместник - изпълнителен директор на Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ), ресор дирекция “Контрол на храните”
- Цанка Миланова, изпълнителен директор на Българска хранителна банка
- Васил Василев, директор "Свежи храни" в Kaufland България
- Мая Герасимова, маркетинг мениджър на “Смарт Органик”
12:30 - 12:35 ТЕХНИЧЕСКА ПАУЗА
12:35 - 13:25 ПАНЕЛ III: Иновации по време на криза.
- Иновациите в сектора. Нови технологии и автоматизация за по-добро бъдеще. Търсене на напълно нови решения за повишаване на конкурентоспособността и осигуряване кръгова икономика.
- Предизвикателства пред производството на храните – „От фермата до трапезата“, инфлация, кризите доказаха необходимостта от много бърза адаптивност. Възможности, добри практики и тенденции.
- Опазването на околната среда чрез постигането на корпоративните цели. Триъгълникът Производители – Търговци – Потребители в контекста на Зелената сделка
Участници:
- Гергана Димитрова, мениджър „Корпоративни комуникации“ в Kaufland България
- Владимир Георгиев, изпълнителен директор на Българска банка за развитие
- Яна Иванова, изпълнителен директор на сдружението „Храни и напитки - България“
- Пламен Пенев, изпълнителен директор на SimLogic
13:25 - 13:30 Закриване на събитието
Модератор на събитието е Доника Ризова, директор „Комуникации“ на Сдружението за модерна търговия.
Участието в събитието е без такса вход, но е необходимо да направите своята предварителна регистрация ТУК.