Организатор на дискусиония форум „Бизнесът информира-потребителят избира“ е Асоциацията на месопреработвателите в България. В него взеха участие браншови организации от хранителната и питейната индустрия - Асоциация на месопреработвателите в България ( д-р Светла Чамова и Диляна Попова), Сдружение на производителите на растителни масла и маслопродукти в България(Мариана Чолакова), Асоциация на производителите на безалкохолни напитки в България (Жана Величкова), Сдружение“Храни и напитки България“ (Яна Иванова), Национален браншови съюз на хлебарите и сладкарите (Мариана Кукушева), Съюз на пивоварите в България (Ивана Радомирова), както и представители на Националния център по обществено здраве и анализи (Веселка Дулева), министерството на земеделието и горите, Асоциация“Активни потребители“.

Този форум поставя началота на едногодишна кампания за информиране на потребителите от страна на бизнеса, която да помогне на българите да вземат информирани решения при покупката на хранителни стоки. За целта на едно място се събраха бизнесът, науката и специалистите в областта.
На форумът бе подчертано, че трябва да се работи както за това потребителят да е правилно информиран и да разбира значението на изписаното на етикетите на храните и напитките , а от друга страна, че за правилното хранене трябва да говорят само специалистите, защото потокът от информация в интернет не винаги е верен и много често подвежда гражданите.
Митове за ползите и вредата от мазнините развенча Мариана Чолакова – Изпълнителен директонр на Сдружението на производителите на растителни масла и маслопродукти в България, като препоръча да се четат внимателно етикетите и да се прави сравнение между продуктите.

Консумацията на месо у нас е под средната за страните от Европейския съюз подчерта Диляна Попова от Асоциация на месопреработвателите в България. Новостите в сектора са реформулиране на световните тенции за здравословно хранене и бързото навлизане на модерните технологии, които дават възможност за производство на по-здравословни продукти и удължаване на срока на годност.
Безалкохолните напитки като част от балансирано и здравословно хранене представи Жана Величкова от Асоциация на производителите на безалкохолни напитки в България. Над 90% от фирмите в индустрията дават подробна информация за съдържанието на продуктите, дори са започнали да използват т.н. светофарна система, която дава най-бързата и лесна информация за безопасността на стоката.
Доброволният ангажимент на пивоварната индустрия в ЕС за информиране на потребителите – „Гордеем се да сме прозрачни“, представи Ивана Радомирова от Съюза на пивоварите в България.
Министерството на земеделието и горите започва кампания „Аз подкрепям българските производители, подкрепи ги и ти“. “Българските продукти не са по-лоши от вносните, а в някои случаи са и по-добри“сподели Нелия Микушинска.
Събитието се проведе в рамките на най-голямото селскостопанско изложение у нас Агра 2019- традиционен форум за агробизнес, вино, храни, заедно с изложбите „Винария“ и „Фудтех“.